Scenariusz – „PRAWDZIWE ŻYCIE MISIÓW”

Scenariusz można wykorzystać np. podczas Święta Pluszowego Misia ale nie tylko
Potrzebne są: dwa duże misie, projektor/komputer, mikrofon (może być atrapa), wcześniej przygotowane zdjęcia misiów
Dwie Osoby: jedna osoba przygotowująca całe spotkanie i jedna osoba (może być z publiczności), która będzie odgrywała rolę prezentera telewizyjnego/radiowego – odczytywała pytania do misiów
Scenariusz wykorzystany podczas zajęć bibliotecznych – można wykonać na wstępie piosenkę pt. „Bajeczki”
1.
Na pólkach mieszkają książeczki. G C G C
W książeczkach mieszkają bajeczki. F G
Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam. G C G C
Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam. G C G C
2.
W bajeczkach znajdziecie rycerzy,
Królewnę, co spała na wieży.
I dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.
I dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.
3.
A kiedy się dziecko zasłucha,
To wróżki mu szepczą do ucha.
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.
Witamy wszystkie dzieci i zapraszamy je na spotkanie/wieczór/popołudnie/audycję/wywiad (wedle uznania)
- Mamy zaszczyt gościć dzisiaj niesamowitą parę misiów. Jest to spotkanie wyjątkowe, ponieważ misie opowiedzą nam dzisiaj o sobie wiele ciekawych rzeczy! Chcecie posłuchać co mają nam dziś do powiedzenia te wspaniałe dwa niedźwiedzie???
PYTANIA DO MISIÓW
Pytania zaczyna zadawać osoba odgrywająca rolę redaktora:
- Czy mogą się Państwo przedstawić naszym widzom/czytelnikom?
(Osoba udająca misie odpowiednio moduluje głosem (w zależności od tego, który głos udaje pana misia czy pani misiowej głos jest wyższy lub niższy 😉 ))
np.
PAN MIŚ: Nazywam się Michał Miś, a to moja żona Michalina Miś.
PANI MIŚ: Bardzo nam miło jest was poznać!
Pytanie kolejne:
2. Gdzie Państwo mieszkają?:
- tutaj np misie mogą opowiedzieć, że mieszkają w żółtym domku z czerwonym dachem razem ze swoimi dziećmi.
3. A jak się państwo poznali?
- misie mogą opowiedzieć, że poznały się na półce w sklepie, że była to miłość od pierwszego wejrzenia. Misie bały się, że zostaną rozdzielone, ale na szczęście przyszedł pewien Pan i kupił oba misie.
4. A jak mają na imię dzieci?
- dowolność imion (budujemy sytuację rzeczywistą)
5. A gdzie Państwo śpią?
- misie odpowiadają, że śpią w łóżkach swoich dziewczynek/chłopców, że w nocy, kiedy dzieciom śnią się koszmary, one są właśnie po to, żeby pocieszyć i przytulić. Jeden z misiów może opowiedzieć, że kiedy jego dziecku śnią się złe sny, to się tuli i szepcze same miłe, uspakajające rzeczy. Można podsunąć pomysł, że kiedy śnią się koszmary a dziecko się wybudzi, zawsze można wymyślić pozytywne zakończenie snu, żeby spokojnie zapadło samodzielnie w w sen.
6. Czy mają Państwo swój ulubiony wierszyk?
- tutaj miś może odczytać dowolny wierszyk o misiach np.
Cz. Janczarski
Naprawimy misia
Kto misiowi urwał ucho
No kto pytam cicho, głucho
Nikt się jakoś nie przyznaje
Może jechał miś tramwajem
Może upadł biegnąc z górki
Może go dziobały kurki
Może Azor go tarmosił
urwał ucho nie przeprosił.
Igła, nitka rączek para
Naprawimy misia zaraz.
O już sterczą uszka oba
Teraz nam się miś podoba.
Jako przerywnik, jeśli chcemy śpiewać czy zagrać na instrumencie, możemy z dziećmi zaśpiewać piosenkę, którą zwykle dobrze znają:
JADĄ JADĄ MISIE
Jadą, jadą misie, tra la la la la, DAD
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha, AD
Przyjechały do lasu, narobiły hałasu, GD
Przyjechały do boru, narobiły rumoru. AD
Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
A misiowa jak może, prędko szuka w komorze,
Plaster miodu wynosi, pięknie gości swych prosi.
Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
Zjadły misie plastrów sześć
I wołają: „jeszcze jeść!”


Na koniec można pobawić się w zgaduj zgadulę i odnaleźć zdjęcia różnych misiów, które dzieci znają i lubią – publiczność zgaduje z jakich bajek pochodzą misie i jak się nazywają – za poprawne odpowiedzi można obdarować dzieci kolorowankami)
Można też zadawać dzieciom pytania na temat misiów i ich zwyczajów.

You must be logged in to post a comment.