Scenariusz – „PRAWDZIWE ŻYCIE MISIÓW”

Scenariusz  – „PRAWDZIWE ŻYCIE MISIÓW”

Scenariusz można wykorzystać np. podczas Święta Pluszowego Misia ale nie tylko

Potrzebne są: dwa duże misie, projektor/komputer, mikrofon (może być atrapa), wcześniej przygotowane zdjęcia misiów

Dwie Osoby: jedna osoba przygotowująca całe spotkanie i jedna osoba (może być z publiczności), która będzie odgrywała rolę prezentera telewizyjnego/radiowego – odczytywała pytania do misiów

Scenariusz wykorzystany podczas zajęć bibliotecznych – można wykonać na wstępie piosenkę pt. „Bajeczki”

1.

Na pólkach mieszkają książeczki. G C G C

W książeczkach mieszkają bajeczki. F G

Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam. G C G C

Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam. G C G C

2.

W bajeczkach znajdziecie rycerzy,

Królewnę, co spała na wieży.

I dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.

I dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.

3.

A kiedy się dziecko zasłucha,

To wróżki mu szepczą do ucha.

Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.

Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.

Witamy wszystkie dzieci i zapraszamy je na spotkanie/wieczór/popołudnie/audycję/wywiad (wedle uznania)

  • Mamy zaszczyt gościć dzisiaj niesamowitą parę misiów. Jest to spotkanie wyjątkowe, ponieważ misie opowiedzą nam dzisiaj o sobie wiele ciekawych rzeczy! Chcecie posłuchać co mają nam dziś do powiedzenia te wspaniałe dwa niedźwiedzie???

PYTANIA DO MISIÓW

Pytania zaczyna zadawać osoba odgrywająca rolę redaktora:

  1. Czy mogą się Państwo przedstawić naszym widzom/czytelnikom?

(Osoba udająca misie odpowiednio moduluje głosem (w zależności od tego, który głos udaje pana misia czy pani misiowej głos jest wyższy lub niższy 😉 ))

np.

PAN MIŚ: Nazywam się Michał Miś, a to moja żona Michalina Miś.

PANI MIŚ: Bardzo nam miło jest was poznać! 

Pytanie kolejne:

2. Gdzie Państwo mieszkają?:

  • tutaj np misie mogą opowiedzieć, że mieszkają w żółtym domku z czerwonym dachem razem ze swoimi dziećmi.

3. A jak się państwo poznali?

  • misie mogą opowiedzieć, że poznały się na półce w sklepie, że była to miłość od pierwszego wejrzenia. Misie bały się, że zostaną rozdzielone, ale na szczęście przyszedł pewien Pan i kupił oba misie.

4. A jak mają na imię dzieci?

  • dowolność imion (budujemy sytuację rzeczywistą)

5. A gdzie Państwo śpią?

  • misie odpowiadają, że śpią w łóżkach swoich dziewczynek/chłopców, że w nocy, kiedy dzieciom śnią się koszmary, one są właśnie po to, żeby pocieszyć i przytulić. Jeden z misiów może opowiedzieć, że kiedy jego dziecku śnią się złe sny, to się tuli i szepcze same miłe, uspakajające rzeczy. Można podsunąć pomysł, że kiedy śnią się koszmary a dziecko się wybudzi, zawsze można wymyślić pozytywne zakończenie snu, żeby spokojnie zapadło samodzielnie w w sen.

6. Czy mają Państwo swój ulubiony wierszyk?

  • tutaj miś może odczytać dowolny wierszyk o misiach np.

Cz. Janczarski

Naprawimy misia

Kto misiowi urwał ucho
No kto pytam cicho, głucho

Nikt się jakoś nie przyznaje
Może jechał miś tramwajem

Może upadł biegnąc z górki
Może go dziobały kurki

Może Azor go tarmosił
urwał ucho nie przeprosił.

Igła, nitka rączek para
Naprawimy misia zaraz.

O już sterczą uszka oba
Teraz nam się miś podoba.

Jako przerywnik, jeśli chcemy śpiewać czy zagrać na instrumencie, możemy z dziećmi zaśpiewać piosenkę, którą zwykle dobrze znają:

JADĄ JADĄ MISIE

Jadą, jadą misie, tra la la la la, DAD
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha, AD
Przyjechały do lasu, narobiły hałasu, GD
Przyjechały do boru, narobiły rumoru. AD

Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
A misiowa jak może, prędko szuka w komorze,
Plaster miodu wynosi, pięknie gości swych prosi.

Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
Zjadły misie plastrów sześć
I wołają: „jeszcze jeść!”

Wracamy do kolejnych pytań i mamy nadzieję, ze Wam, ale także Misiom piosenka się podobała!?
7. A czy mają Państwo jakieś pasje i hobby?
Odp.
MISIE: Oczywiście, że mamy!!! Ale może w takim razie teraz czas na niespodziankę!
Sami popatrzcie co lubimy, co robimy i jakie są nasze pasje!
POKAZ SLAJDÓW
Tutaj następuje moment, kiedy można zaprezentować zdjęcia misiów w różnych sytuacjach.
Można misie wcześniej przebrać w różne ubrania dziecięce typu: kurtki, czapki itd. i za pomocą programu wklejać je w zdjęcia z krajobrazami zimowymi. Można ubrać je w spodenki, strój kąpielowy i także wkleić. Misie lubią podróżować, więc w zależności od tego, co mamy ochotę dzieciom przekazać, można misie ubierać i wklejać w dowolne miejsca na świecie – również mile widziane są zdjęcia misiów z książeczkami, które czytają)

Na koniec można pobawić się w zgaduj zgadulę i odnaleźć zdjęcia różnych misiów, które dzieci znają i lubią – publiczność zgaduje z jakich bajek pochodzą misie i jak się nazywają – za poprawne odpowiedzi można obdarować dzieci kolorowankami)

Można też zadawać dzieciom pytania na temat misiów i ich zwyczajów.

Jeśli mamy kolorową chustę, możemy z dziećmi pobawić się w podrzucanie misiów do góry. Jest to dla nich wielka frajda! (dobrze jest odliczać wspólnie trzy, dwa jeden i hop do góry!)
Na koniec dziękujemy Misiom – gościom za przybycie. I zabawa kończy się przeglądaniem i czytaniem książeczek.
Autor scenariusza: Joanna Kietlińska – Tam, gdzie matka mówi dobranoc