Teatrzyk Kamishibai i Pomysł na Bajkoczytanie – “Kot w butach”

Teatrzyk Kamishibai i Pomysł na Bajkoczytanie – “Kot w butach”

TEATRZYK KAMISHIBAI Z DODATKAMI

Uwielbiam czytać z dziećmi, czytać aktywnie! Tak, żeby zaskakiwać i równocześnie zachęcać do wspólnej zabawy. Właśnie dzięki takiemu podejściu, dzieci zaczynają coraz bardziej się otwierać i eksperymentować, próbować i same kreatywnie podchodzą do wielu spraw. Czytanie jest początkiem i rozbudza wyobraźnię!

Każde czytanie warto zacząć od piosenki zwłaszcza, kiedy czyta się małym dzieciom – przedszkolakom! Dzieci lubią muzykę i brzmienie instrumentów, dlatego zachęcam do rozpoczynania #bajkoczytania właśnie od wspólnego śpiewania!

Gitara/ukulele/podkład muzyczny

“Bajeczki”

1.

Na pólkach mieszkają książeczki. G C G C

W książeczkach mieszkają bajeczki. F G

Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam. G C G C

Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam. G C G C

2.

W bajeczkach znajdziecie rycerzy,

Królewnę, co spała na wieży.

I dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.

I dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.

3.

A kiedy się dziecko zasłucha,

To wróżki mu szepczą do ucha.

Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.

Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.

 

“Kota w butach”

“Kota w butach” można oczywiście czytać standardowo, ja jednak korzystam z dostępnego mi Teatrzyku Kamishibai! Wcześniej przygotowuję rekwizyty, które przydadzą się także dzieciom.

Sama przebieram się za Kota w Butach –  peleryna, kapelusz z doszytymi uszami i rzecz jasna buty – najlepiej kozaki, jakiś grupy pasek! :), do tego woreczek na kijku, żeby kot mógł ruszyć w drogę 😉

Dodatkowo przygotowuję akcesoria dla dzieci: dla Jasia – kapelusz i koszula, dla Księżniczki – diadem i piękny szal, dla króla – berło i koronę, dla Czarnoksiężnika – kapelusz

 

Podczas czytania ubieram buty w odpowiednim momencie i zachęcam dzieci do wspólnej zabawy.

Kiedy więc Kot idzie do Króla, to jedno z dzieci przebiera się za króla, kiedy w tekście pojawia się księżniczka dziecko przebiera się za księżniczkę itd. Zwykle dzieciaki bardzo chętnie biorą udział a nawet same, spontanicznie odgrywają swoje role! Bajkoczytanie kończę również piosenką!

Na koniec

Piosenka – zaśpiewana przy akompaniamencie ukulele/gitary lub recytowana:

 

Janek:

Sprytny jesteś niesłychanie C

Ryby jadasz na śniadania a

jesteś mądry haha e

i każdemu radę dasz F

ty nie miauczysz tak jak koty C

ty się bierzesz do roboty a

kocur jesteś haha e

co każdemu radę da F

To kot w butach C

Kot w butach a

Kot w butach e

mówią tak, o nim F

Kot w butach C

kot w butach a

kot w butach e

hahahaha F

Kot w butach:

Sprytny jestem niesłychanie   C

Ryby jadam na śniadania   a

jestem mądry haha   e

i każdemu radę dam   F

ja nie miauczę tak jak koty   C

ja się biorę do roboty   a

kocur jestem haha   e

co każdemu rade da   F

Kot w butach   C

Kot w butach   a

Kot w butach   e

mówią tak, o mnie   F

Kot w butach   C

kot w butach   a

kot w butach   e

hahahaha   F

 

Oczywiście jest to zupełnie prosty scenariusz, jednak sam pomysł do czytania i wspólnej zabawy już zmienia podejście dzieciaków, które są ciekawe, co wydarzy się w ich spontanicznie powstałym teatrze!

Na zakończenie, oczywiście… przeglądamy książeczki!!!

Czytanie wypróbowane w Bibliotece Miejskiej w Górze oraz w Przedszkolach 🙂

Joanna Kietlińska- Tam, gdzie matka mówi dobranoc

 

 

 

 

 

Please follow and like us:


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.