Teatrzyk Kamishibai i Pomysł na Bajkoczytanie – „Kot w butach”

TEATRZYK KAMISHIBAI Z DODATKAMI
Uwielbiam czytać z dziećmi, czytać aktywnie! Tak, żeby zaskakiwać i równocześnie zachęcać do wspólnej zabawy. Właśnie dzięki takiemu podejściu, dzieci zaczynają coraz bardziej się otwierać i eksperymentować, próbować i same kreatywnie podchodzą do wielu spraw. Czytanie jest początkiem i rozbudza wyobraźnię!
Każde czytanie warto zacząć od piosenki zwłaszcza, kiedy czyta się małym dzieciom – przedszkolakom! Dzieci lubią muzykę i brzmienie instrumentów, dlatego zachęcam do rozpoczynania #bajkoczytania właśnie od wspólnego śpiewania!
Gitara/ukulele/podkład muzyczny
“Bajeczki”
1.
Na pólkach mieszkają książeczki. G C G C
W książeczkach mieszkają bajeczki. F G
Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam. G C G C
Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam. G C G C
2.
W bajeczkach znajdziecie rycerzy,
Królewnę, co spała na wieży.
I dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.
I dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.
3.
A kiedy się dziecko zasłucha,
To wróżki mu szepczą do ucha.
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.
„Kota w butach”
„Kota w butach” można oczywiście czytać standardowo, ja jednak korzystam z dostępnego mi Teatrzyku Kamishibai! Wcześniej przygotowuję rekwizyty, które przydadzą się także dzieciom.
Sama przebieram się za Kota w Butach – peleryna, kapelusz z doszytymi uszami i rzecz jasna buty – najlepiej kozaki, jakiś grupy pasek! :), do tego woreczek na kijku, żeby kot mógł ruszyć w drogę 😉
Dodatkowo przygotowuję akcesoria dla dzieci: dla Jasia – kapelusz i koszula, dla Księżniczki – diadem i piękny szal, dla króla – berło i koronę, dla Czarnoksiężnika – kapelusz
Podczas czytania ubieram buty w odpowiednim momencie i zachęcam dzieci do wspólnej zabawy.
Kiedy więc Kot idzie do Króla, to jedno z dzieci przebiera się za króla, kiedy w tekście pojawia się księżniczka dziecko przebiera się za księżniczkę itd. Zwykle dzieciaki bardzo chętnie biorą udział a nawet same, spontanicznie odgrywają swoje role! Bajkoczytanie kończę również piosenką!
Na koniec
Piosenka – zaśpiewana przy akompaniamencie ukulele/gitary lub recytowana:
Janek:
Sprytny jesteś niesłychanie C
Ryby jadasz na śniadania a
jesteś mądry haha e
i każdemu radę dasz F
ty nie miauczysz tak jak koty C
ty się bierzesz do roboty a
kocur jesteś haha e
co każdemu radę da F
To kot w butach C
Kot w butach a
Kot w butach e
mówią tak, o nim F
Kot w butach C
kot w butach a
kot w butach e
hahahaha F
Kot w butach:
Sprytny jestem niesłychanie C
Ryby jadam na śniadania a
jestem mądry haha e
i każdemu radę dam F
ja nie miauczę tak jak koty C
ja się biorę do roboty a
kocur jestem haha e
co każdemu rade da F
Kot w butach C
Kot w butach a
Kot w butach e
mówią tak, o mnie F
Kot w butach C
kot w butach a
kot w butach e
hahahaha F
Oczywiście jest to zupełnie prosty scenariusz, jednak sam pomysł do czytania i wspólnej zabawy już zmienia podejście dzieciaków, które są ciekawe, co wydarzy się w ich spontanicznie powstałym teatrze!
Na zakończenie, oczywiście… przeglądamy książeczki!!!
Czytanie wypróbowane w Bibliotece Miejskiej w Górze oraz w Przedszkolach 🙂
Joanna Kietlińska- Tam, gdzie matka mówi dobranoc
You must be logged in to post a comment.