Scenariusz bajkoczytania: „Złotowłosa i trzy misie”

Scenariusz bajkoczytania: „Złotowłosa i trzy misie”

Scenariusz bajkoczytania: „Złotowłosa i trzy misie”

Przygotowujemy trzy łóżeczka (mogą to być np. krzesełka ze sobą złączone i przykryte – z poduszeczkami lub bez) stoliczek z trzema miseczkami, filiżankami i łyżeczkami;

potrzebne będzie również:

przebranie misia, który będzie opowiadał historię;

złota/żółta peruka plus np. szaliczek, spódniczka;

trzy wycięte z kartonu głowy dla misiów;

Zaczynamy oczywiście od przywitania się z dziećmi – ja witam się piosenką graną na ukulele – pt. „Bajeczki” a następnie przedstawiamy się jako kuzynka misiów, które mieszkają niedaleko w chatce w lesie na ulicy Leśnej Leśnaście! Jako bliska kuzynka, znam świetnie trzy misie a dzieciom opowiem pewną historię o dziewczynce, która nie potrafiła się ładnie zachować w obcym domu…

Podczas czytania zachęcamy dzieci z widowni do wspólnej zabawy! Zapraszamy najpierw złotowłosą, pomagamy się jej przebrać i zaczynamy czytać!

Złotowłosa weszła do lasu i się zgubiła! Trafiła do domku misiów, gdzie narobiła wielu szkód! Podczas czytania zachęcamy aktorkę 🙂 do tego, żeby próbowała potraw, siadała na krzesełkach i testowała łóżeczka – czyli robiła wszystko to, co w książce Złotowłosa! Kiedy główna bohaterka wygodnie położy się w łóżeczku najmniejszego misia i zaśnie, do domu wracają leśni lokatorzy!

Przebieramy więc misie – możemy zrobić to na samym początku lub dopiero teraz – wcześniej wycinamy z papieru misiowe głowy i korzystamy np. z kamizelki dla Pana Misia, a Pani Misiowej dajemy np. szaliczek, apaszkę lub torebeczkę, Małemu Misiowi np. piłkę.

Misie wracać mogą przy akompaniamencie piosenki granej na gitarze/ukulele/lub puszczonej z odtwarzacza. A że w bibliotece jest zawsze mnóstwo regałów, więc misie mogą pochodzić pomiędzy półkami, zanim dojdą do domku:

Jadą jadą misie

Jadą, jadą misie, tra la la la la, C G C
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha, G C
Przyjechały do lasu, narobiły hałasu, FC
Przyjechały do boru, narobiły rumoru. G C

Jadą, jadą misie, tra la la la la,C G C
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha, GC
A misiowa jak może, prędko szuka w komorze, FC
Plaster miodu wynosi, pięknie gości swych prosi. GC

Jadą, jadą misie, tra la la la la, CGC
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha, GC
Zjadły misie plastrów sześć FC
I wołają: „jeszcze jeść!” GC

 

Odczytujemy dalszą część historii o „Złotowłosej i trzech niedźwiadkach” – są różne wersje – na końcu bohaterka może uciec/może też zostać i pobawić się z misiem, wszystko zależy od inwencji twórczej!

Do bajkoczytania można dołączyć krótkie warsztaty np. papierowe ubieranki misia – wycinamy misia z papieru, wycinamy również kilka ubranek na zakładki – kolorujemy, bawimy się i rozmawiamy o tym, jak powinniśmy zachowywać się w obcym domu!

 

Fotorelacja ze spotkań #bajkoczytania np. TUTAJ

 

Joanna Kietlińska – Tam, gdzie matka mówi dobranoc