SCENARIUSZ #bajkoczytanie – „TRZY MAŁE ŚWINKI”

SCENARIUSZ #bajkoczytanie –  „TRZY MAŁE ŚWINKI”

SCENARIUSZ ZAJĘĆ #bajkoczytanie – NA PODSTAWIE UTWORU „TRZY MAŁE ŚWINKI”

 

Podczas zajęć wykorzystałam Teatrzyk Kamishibai, jednak można posłużyć się również książką dla dzieci. Ważne, żeby nie była zbyt długa!

PRZEBRANIA –

Jak zwykle wcześniej przygotowujemy przebrania:

  • strój Mamy Świnki – (peruka, świński nosek, różowe wdzianko 😉
  • maski dla trzech świnek (można je wykonać samemu z papieru czy materiałów do kreatywnych zabaw),
  • strój Wilka – czapka, najlepiej szara, do tego np. kamizelka i ogon zrobiony z kołnierza starego płaszcza 😉

Również wcześniej możemy wykonać:

DOMEK dla ŚWINEK –

Korzystamy z większego kartonu i na trzech ścianach zewnętrznych robimy imitację:

  • domku z siana plus okienko,
  • domku z drewna (np. rysujemy patyki) plus kolejne okienko
  • domku z cegieł plus kolejne okienko (możemy skorzystać z czerwonego papieru pociętego na prostokąty, albo za pomocą gąbki i czerwonej farby ozdobić ścianę kartonu (taki pomysł podsunęła mi koleżanka!)

Na czwartej ścianie wycinamy drzwiczki! Dobrze by było, gdyby karton był duży i mógł zmieścić w środku dziecko! Będzie mogło ono wejść do środka i wyglądać przez okienko! Nie zapominamy też o kominie!!!

 PIOSENKA

Bajkoczytanie zaczynamy jak zawsze od piosenki pt. „Bajeczki” zagranej na ukulele/gitarze/czy odśpiewanej po prostu wspólnie:

1.

Na pólkach mieszkają książeczki. G C G C

W książeczkach mieszkają bajeczki. F G

Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam. G C G C

Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam. G C G C

2.

W bajeczkach znajdziecie rycerzy,

Królewnę, co spała na wieży.

I dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.

I dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.

3.

A kiedy się dziecko zasłucha,

To wróżki mu szepczą do ucha.

Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.

Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.

Po krótkim wprowadzeniu, rozpoczynamy czytanie! Zapraszamy na środek czworo chętnych dzieci , które chcą odegrać role świnek, oraz wilka! Podczas czytania zachęcamy dzieci, żeby powtarzały pewne stałe kwestie – np. „bo jak chuchnę, bo jak dmuchnę…”. Dzieci przebrane za świnki, czy wilka mogą również powtarzać dialogi z książki, które po cichu do ucha im podpowiadamy!   Staramy się, żeby w odpowiednich momentach dzieci/świnki wchodziły do domku, który będzie skierowany do publiczności stroną, na której widać będzie albo cegły, albo sianko, albo drewno. Na koniec można wspólnie odśpiewać piosenkę:

„Kto by się złego wilka bał, wilka bał, wilka bał, kto by się złego wilka bał, chyba nie ja!”

Zabawa jak zawsze jest cudowna, dzieci chętnie się angażują i na wesoło poznają kolejne lektury! Przy okazji bawią się także w teatr i widzą, że wiele rzeczy można zrobić spontanicznie!

 

 

Joanna Kietlińska – Tam, gdzie matka mówi dobranoc

 

 



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.